Lopen met warm weer

 

Het weer kent vele gezichten, het hele jaar door. In de winter is het de koude die extra aandacht vraagt en nu is het vooral de warmte die ons hardlopers wel eens doet twijfelen. Wat trek ik aan? Wel of niet drinken meenemen? Wát moet ik drinken? Wanneer ga ik lopen? Met de onderstaande tips helpen we je vast wat op weg. Belangrijk is vooral dat je niet gaat hardlopen op het heetst van de dag, maar ga ’s morgens vroeg of ergens in de avond.

  • Drink voldoende over de gehele dag en ga je langer dan een uur hardlopen neem dan water én/of een isotone drank mee. Het water is een goede dorstlesser en de isotone drank zorgt voor het aanvullen van belangrijke mineralen en zouten die je verliest door het transpireren.
  • Draag bij voorkeur een korte broek, een shirt met korte mouwen of bijvoorbeeld een singlet. Minder kleding is minder warm tenslotte.
  • Train eens in het bos in de schaduw onder de verkoelende bomen. Pas wel op voor teken! Check na je run of dat je tekenvrij bent.
  • Draag een hardloopzonnebril. Met de hardloopzonnebrillen van Goodr bescherm je je ogen en loop je niet met je ogen te knijpen.
  • Smeer jezelf in. Kies voor een zonnebrand met de juiste beschermingsfactor voor jouw huid en liefst eentje die water- en sportproof is.
  • Draag, indien nodig, een pet ter bescherming.

Mocht je meer informatie willen over het lopen tijdens de warmte of kun je nog wat accessoires gebruiken, dan ben je van harte welkom in onze winkel!

Zie je een foutje in de tekst?
Laat het ons dan weten. Dankjewel!