Trainingstips voor een (halve) marathon

 

Het (halve) marathonseizoen is alweer even aan de gang, het is aanstekelijk en besmettelijk. Wij spreken veel mensen die zeggen dat voor het eerst een (halve) marathon gaan lopen. Mooi doel natuurlijk, maar waar mag je rekening mee houden? Wat is echt belangrijk? Hieronder vind je een aantal tips.

  1. Kijk of dat je samen met iemand kan trainen of misschien geeft de organisatie van de marathon trainingslopen waarvoor je je kunt inschrijven. Loop zoveel mogelijk met een schema. Dan heb je een houvast.
  2. Bepaal ruim van te voren met welke schoenen, sokken, outfit je uiteindelijk op race day wilt gaan lopen. Niks is irritanter om bij kilometer 30 erachter te komen dat er een naadje in je shirt schuurt.
  3. Verdiep je in sportvoeding. Het nu van isotone drank, water, gel, sportrepen, hersteldrank etc. Het is belangrijk om dit ook tijdens je trainingen te gebruiken. Zeker als je langer loopt dan 75 minuten per keer.
  4. Als je zoveel kilometers aan het maken bent, vinden je benen het ook fijn om eens gemasseerd te worden. Noem het ‘onderhoud van je lichaam’. Je kunt bij Rønnør gratis kennismaken met sportmassage. Klik hier voor meer informatie.
  5. Maar het allerbelangrijkste GENIET van je trainingen. Je zult merken dat je, naar mate je schema vordert, steeds sterker wordt.

 

Dit zijn slechts een aantal tips waar je rekening mee kunt houden. Mocht je toch nog vragen hebben of een gericht advies willen, loop dan gerust een bij ons binnen. Of kijk naar de mogelijkheden van onze gratis spreekuren.

Zie je een foutje in de tekst?
Laat het ons dan weten. Dankjewel!